Jaunimo verslumas: apie drąsą įgyvendinti svajones

Spausdinti 2012-10-26

„Yra dvi alternatyvos: bijoti įgyvendinti svajonę ir gyventi graužiantis, kad gyveni nuobodų gyvenimą. Arba įgyvendinti svajonę ir gyventi džiaugiantis, kad gyveni fantastišką gyvenimą!“ – šią išmintį suprato ir pritaikė daugelis šios „Mėnesio temos“ herojų, kurie nusprendė nieko nebijoti ir sukurti savo verslą. Ir tai ne kokie patyrę, visko matę specialistai, o tokie jauni žmonės kaip kulinarinio lofto „Čiop Čiop“ įkūrėja Dovilė Rinkūnaitė, kuriai ir priklauso šių žodžių autorystė. Šį mėnesį kartu su jais gvildename klausimus, kaip ryžtis pradėti savo verslą, net jei Tau dar nėra nė trisdešimties.

Bet prieš tai, kai kibsite skaityti apie įkvepiančius lietuviškuosius Markus Zuckerbergus (jei nežinote – toks jaunojo „Facebook“ įkūrėjo vardas) ir gilinsitės į jų atskleidžiamas drąsos bei sėkmės paslaptis, susipažinkite su šiek tiek faktų ir nuomonių apie jaunimo verslumą. Jie taps gera įžanga tolimesniam skaitymui.

Motyvai. Noras paversti savo svajones realybe yra vienas svarbiausių motyvų jauniems žmonėms pradėti verslą. Šį motyvą turėjo daugiau nei trečdalis (36 proc.) jaunų verslininkų, dalyvavusių pasauliniame jaunimo verslumo tyrime. Kiti nurodomi motyvai – galimybė užsidirbti daugiau pinigų (41 proc.) ir tikėjimas, kad asmeniniai įgūdžiai ir žinios geriausiai tinka būtent nuosavame versle (20 proc.).

Tad jei turite svajonių arba tiesiog norite užsidirbti daugiau pinigų, esate puikus kandidatas tapti verslininku.

Kliūtys. Lietuvoje verslaus jaunimo jau yra, tačiau ne tiek daug, kiek norėtųsi. Kodėl? „Trūksta informacijos, kad savarankiška veikla gali tapti patrauklia karjeros galimybe; stokojama įgūdžių, kurie virstų sėkmingai veikiančiu verslu; besimokantiems nėra galimybių savo idėjas įgyvendinti praktiškai, o teorines žinias susieti su realiais verslo procesais. Kad verslo idėjų įgyvendinimas neatrodytų toks sunkus, būtina informacija apie verslo kūrimą ir jo plėtojimą, gerosios patirties pavyzdžiai“, – vardija Jaunimo reikalų departamento atstovė Milisenta Micevičiūtė, dirbanti su jaunimo politikos programomis.

Kaip matote, didžiausia kliūtis – informacijos stoka. Tad skaitykite „Mėnesio temos“ straipsnius ir bent vieną kliūtį iš dalies pašalinsite.

Svarba. Jaunimo verslumo svarba ypatingai išaugo per pastaruosius 5 metus, nes po ekonomikos krizės darbo rinka daugelyje Europos šalių negali pasiūlyti darbo nemažai daliai jaunų žmonių. Skaičiuojama, kad 2012 m. apie 22 proc. jaunimo ES šalyse neturėjo darbo („Eurostat“ duomenys). Viena iš galimų išeičių jaunam žmogui, ieškančiam darbo vietos, ją susikurti savarankiškai.

Taigi, kai svarstote savo karjeros galimybes, galvokite ne tik apie tai, kokios srities įmonėje norėtumėte dirbti. Pamąstykite ir apie tai, kokią įmonę galėtumėte sukurti patys.

Stereotipai. Dažnai vyrauja nuomonė, kad verslo imtis gali tik tie, kas puikiai mokėsi mokyklose, yra įpratę laikytis disciplinos ir visą gyvenimą buvo labai atsakingi ir savarankiški. Tačiau praktika rodo ką kita. Štai ką apie savo karjerą pasakoja Ryan Blair, 2012 m. gavęs „Ernst & Young“ metų verslininko apdovanojimą:

„Prieš tapdamas verslininku milijonieriumi, buvau pankas su kriminaline istorija, priklausiau ne vienai gatvės gaujai ir turėjau daug emocinių randų. Mano paauglystė tikrai nebuvo geras startas produktyviam gyvenimui, jau nekalbant apie sėkmingą verslo karjerą. Bet, pasirodo, kad tai neturi reikšmės“, – pasakoja R. Blair, įrodydamas, kad milijoninį verslą gali sukurti ne tik prestižinių universitetų auklėtiniai.

Sako, kartais atsakymai į kai kuriuos klausimus turi ne tik informuoti, bet ir įkvėpti. Tegul ši jaunimo verslumui skirta „Mėnesio tema“ įkvepia jei ne steigti nuosavą verslą, tai bent jau svajoti, kurti ir įgyvendinti netikėčiausius sumanymus. 

Daugiau informacijos apie jauno verslo galimybes taip pat kviečiame žiūrėti reportaže „Kur gauti pinigų jaunam verslui?“:

 

 

Komentarai

Jaunuoli, nestabdyk!

Užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį !!!