Savo įžvalgomis apie prekybą internete ir vartotojų teises dalijasi viena iš didžiausių elektroninių parduotuvių Lietuvoje – „Pigu.lt“.
„Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulys sako, kad dauguma lietuvių, apsiperkantys internetu, yra gana malonūs ir smalsūs pirkėjai. Be to, patys pardavėjai stengiasi į pastabas ir pasiūlymus reaguoti operatyviai. „Taip išvengiame pirkėjų pykčių ir laimime jų šypsenas“, – įsitikinęs D. Liulys.
„Lietuviai tikrai gerai išmano savo teises“, – tikina D. Liulys. Jis pastebi, kad net tie, kurie nežino savo teisių, yra skatinami pasidomėti – naudinga informacija pateikiama internetinėje parduotuvėje.
Kalbėdamas apie nepagrįstas perkančiųjų internetu baimes, D. Liulys užsimena apie tai, kad Lietuvoje vis dar gajūs nuogąstavimai, jog internetinėse parduotuvėse užsakytos prekės niekada neatkeliaus arba kad virtualioje erdvėje parduodamos prastesnės kokybės prekės.
„Stengdamiesi paneigti šias baimes, investavome į prekių atsiėmimo punktus, kuriuose pirkėjai gali sumokėti už prekę ją atsiimdami ir įsitikinę, jog gavo būtent tą prekę, kurią užsisakė“, – pasakoja jis apie strategiją, padedančią išsklaidyti populiarius nuogąstavimus. Be to, nepatikusią prekę pagal parduotuvės taisykles galima grąžinti per 30 dienų.
Perkančių internetu skaičius vis dar nedidelis
Pasiteiravus, ar tenka susidurti su pirkėjais iš kitų ES šalių, D. Liulys atsako, kad pirmiausia parduotuvė buvo kuriama vietinei rinkai, tad ir pirkėjų dauguma yra iš Lietuvos. Tačiau jis pastebi, kad ir mūsų šalyje dar yra nemažai vietos plėtrai.
„Manau, kad pirkėjų daugės visose mūsų valdomose parduotuvėse – ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje, Estijoje bei Suomijoje. Juk perkančių internetu skaičius Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse vis dar atsilieka nuo Europos Sąjungos vidurkio. O štai augimo tempais lenkiame netgi Europos Sąjungos vidurkį, todėl perspektyvos – džiuginančios“, – teigia D. Liulys.
Kalbėdamas apie vartotojų teisių apsaugą internete, D. Liulys išsako nuomonę, jog svarbiausia, kad taisyklės būtų vienodos visose ES šalyse. „Reikėtų, kad valstybinės institucijos atsižvelgtų į tai, kad elektroninėje prekyboje ES rinka yra vientisa ir kad vietiniai prekybininkai konkuruoja su užsienio prekybininkais. Todėl svarbu, kad visos ES rinka būtų vienodai reguliuojama“, – sako „Pigu.lt“ generalinis direktorius.