45 minutės per mažai, o 90 idealu?

Spausdinti Autorius: Otilija Tolušytė | 2017-05-06

Tradiciškai mokykloje viena pamoka trunka 45 minutes. Vieni sako tai per mažai, jei nori gerai išmokti dėstomą dalyką, kiti sako, kad 45 minutės, kai kuriems dėstomiems dalykams yra per daug. Vieną saulėtą penktadienio popietę praleidau su žingeidžiais gimnazistais, kurie norėjo sužinoti daugiau apie Europos Sąjungą ir paminėti Jaunimo Europos savaitę.

45 minutės – štai tiek trunka viena pamoka. Atrodo daug, tiesa? Per tokį laiko tarpą aš spėjau gimnazistams parodyti prof. Alfredo Bumblausko II-ąją pamoką: „Europa ir Lietuva. Ar egzistuoja europietiška lietuviškoji tapatybė.“ Po kurios mūsų visų laukė diskusija. Daliai mokinių buvo keista, kad tokie rimti dalykai gali būti įdomiai ir gražiai pateikiami. Moksleiviams taip pat padėjo ir jų istorijos mokytoja, kuri juos ragindavo atkreipti dėmesį į tam tikrus svarbius dalykus! Mokiniai daugiausiai diskutavo apie Lietuvą ir Europą, mūsų ir jų vertybes, kas bendro, kas skiriasi, kokioms Bumblausko mintim pritaria, o kokioms ne.  Daugumą gimnazistų pritarė šiai prof. A. Bumblausko minčiai: „Žalgiris, pagonybė, krikščionybė tokia mūsų religija“. Taip pat daug argumentų sulaukė mintis, jog Lietuvai reikia labiau įsisavinti krikščionybė, tačiau tuo pat metu nepamiršti ir romėniškumo bei lotyniškumo. Juk tai tokios pat svarbios vertybės!  

            Dar 45 minutes truko antroji pamoka – išvis 90 minučių! Tačiau gimnazistams tai buvo ne problema, o alternatyvus pamokos praleidimo būdas. Šios pamokos metu moksleiviai pasidalinę į grupeles stengėsi atsakyti į kuo daugiau protų mūšio, apie Europos Sąjungą, klausimų. Protų mūšį sudarė trys skirtingi etapai: pirmajame etape buvo pateikti bendriniai klausimai apie ES, antrajame etape buvo tikrinamos Europos Sąjungos istorijos žinios ir trečiajame ture komandų laukė žaibo turnyras, kurio metu atsakymui jie turėjo vos 30 sekundžių.

            Kartu su gimnazistais nusprendėme, jog 45 minutės yra pakankamas laiko tarpas išgirsti dėstomą medžiagą ir padiskutuoti apie ją, tačiau jei siekiama didesnio efektyvumo ir norima moksleivius dar labiau įtraukti reikėtų tam skirti 90 minučių!

Komentarai

Kitos naujienos

1950 m. gegužės 9 d. Prancūzijos užsienio reikalų ministras Roberas Šumanas (Robert Schuman) iškėlė suvienytos Europos idėją. Paryžiuje pasakytoje kalboje jis pasiūlė naujos formos politinį Europos bendradarbiavimą, kuris užtikrintų taiką tarp Europos tautų. Šis, Šumano deklaracijos pavadinimu žinomas, pasiūlymas laikomas Europos Sąjungos pradžia. Vėliau, 1985 m., Milane vykusiame ES aukščiausiojo lygio susitikime buvo nuspręsta gegužės 9-ąją švęsti Europos dieną.

Kovo 24 d. nacionaliniame Europrotų finale susirungė 24 komandos iš 21 miesto ir miestelio dėl pagrindinių žaidimo prizų - pažintinių kelionių į Briuselį. Už šį įsteigtą prizą esame dėkingi Europos Parlamento nariams Vilijai Blinkevičiūtei ir Viktorui Uspaskichui.

Vasario 1 d. Panevėžyje, KC „Garsas“ vyko jau trečioji konferencija „Baigiau mokyklą. O kas dabar?“. 

Jaunuoli, nestabdyk!

Užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį !!!