Kokią Europą mato Bernardo Brazdžionio pagrindinės mokyklos moksleiviai?

Spausdinti Autorius: Julius Litinskas | 2015-04-24

Kokios vertybės vienija Europos Sąjungos šalis nares? Kuo skiriasi ES Taryba nuo Europos Tarybos? Ar Europos Sąjunga tėra ekonominė bendrija? Į panašius klausimus praeitą savaitę bandė atsakyti Bernardo Brazdžionio pagrindinės mokyklos mokiniai. 

Mokykloje vedžiau pamokas apie ES raidą, vertybes ir istoriją tiek patiems mažiausiems - penktų, šeštų klasių mokiniams, - tiek vyresniems - devintokams ir dešimtokams. Įdomu, kad nors programa visiems mokiniams buvo panaši, jiems iškilę klausimai ir mokinių išreikštos idėjos skyrėsi.

Interpretuojant iliustracijas, diskutuojant apie televizijoje girdėtas naujienas ir analizuojant dabartinius įvykius Europoje, domėjomės, ką kiekvienam iš mūsų reiškia būti Europos piliečiu, kokios idėjos ar verybės atisispinti ES simbolikoje ir kaip priimami ES sprendimai. Galiausiai įgytas žinias patikrinome greito, 10 klausimų protų mūšio pagalba.

Komentarai

Kitos naujienos

1950 m. gegužės 9 d. Prancūzijos užsienio reikalų ministras Roberas Šumanas (Robert Schuman) iškėlė suvienytos Europos idėją. Paryžiuje pasakytoje kalboje jis pasiūlė naujos formos politinį Europos bendradarbiavimą, kuris užtikrintų taiką tarp Europos tautų. Šis, Šumano deklaracijos pavadinimu žinomas, pasiūlymas laikomas Europos Sąjungos pradžia. Vėliau, 1985 m., Milane vykusiame ES aukščiausiojo lygio susitikime buvo nuspręsta gegužės 9-ąją švęsti Europos dieną.

Kovo 24 d. nacionaliniame Europrotų finale susirungė 24 komandos iš 21 miesto ir miestelio dėl pagrindinių žaidimo prizų - pažintinių kelionių į Briuselį. Už šį įsteigtą prizą esame dėkingi Europos Parlamento nariams Vilijai Blinkevičiūtei ir Viktorui Uspaskichui.

Vasario 1 d. Panevėžyje, KC „Garsas“ vyko jau trečioji konferencija „Baigiau mokyklą. O kas dabar?“. 

Jaunuoli, nestabdyk!

Užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį !!!