Socialinis verslumas – kitoks požiūris į verslą ir socialines problemas

Spausdinti 2013-10-30

Socialinis verslas, socialinis verslumas, socialinė ekonomika – pagalvojot, čia kažkas susiję su Facebook'u ir kitais socialiniais tinklais? Greičiausiai daugeliui tokia pirma mintis šauna į galvą ir nieko čia keista, nes labai lengva pasiklysti tarp daugybės socialinio verslumo apibrėžimų.

Nenorint veltis į painius ekonomikos terminus, ieškant išsamaus socialinio verslo apibūdinimo, užtektų pasakyti, kad tai – verslas, kuris nėra orientuotas į pinigų uždirbimą tiesiogine prasme. Socialiniai verslininkai visų pirma kovoja su socialinėmis problemomis ir siūlo jų sprendimo būdus, tokius kaip neįgaliųjų integravimas į visuomenę, ilgalaikių bedarbių įdarbinimas, mažumų atskirtis ar vaikų iš asocialių šeimų užimtumas, įtraukiant juos į įvairias veiklas. Be to, dažnai vienas iš socialinio verslo uždavinių yra vietinės bendruomenės įtraukimas į vykdomą veiklą.

Kai kuriose šalyse socialiniame versle dalyvauja 5–10 % gyventojų, tačiau Lietuvoje šis skaičius gerokai mažesnis – tik apie 2 %. Bet ir mūsų valstybėje atsiranda vis daugiau originalių ir netradicinių socialinių verslų, tokių kaip provincijoje gyvenančių vaikų įtraukimas į muzikinę ar kitokią meninę veiklą, judėjimo negalią turintiems žmonėms skirtas Socialinis taksi ir kiti.

Praėjusią savaitę Vilniuje įvyko renginys Vilniau: išsakyk savo nuomonę, kurio dalyviai galėjo pasidalyti turimomis idėjomis ir susitikti su socialinio verslumo srities ekspertais iš Lietuvos ir kitų šalių. Renginyje dalyvavo verslininkas ir investuotojas iš JAV Daniel Ray, įvairių nevyriausybinių organizacijų steigėjas ir valdybų narys Tadas Langaitis, Sėkmės mokyklos vadovas Nerijus Buivydas ir kiti socialiniai verslininkai.

Kaip pagrindinius šios srities iššūkius kai kurie verslininkai įvardija santykinai mažą visuomenės ir žiniasklaidos susidomėjimą socialiniu verslu, savotišką inovacijos, kuri dažnai yra socialinio verslo varomoji jėga, ir konservatyvių idėjų priešpriešą bei painiavą teisinėje sistemoje, kai socialinio verslo įmonė yra laikoma tiesiog pelno siekiančia organizacija.

Renginio dalyvių originalių dirbtuvių ir diskusijų metu parengtos idėjos bus pateiktos Europos Komisijai, kuri formuos naujus socialinio verslumo iniciatyvų tikslus. Beje, šis renginys buvo vienas iš keturių įžanginių, skirtingose Europos sostinėse rengiamų socialinio verslo atstovų susitikimų, ruošiantis pagrindiniam renginiui Strasbūre. Daugiau apie jį ir dalyvavimo galimybes galite sužinoti Social Entrepreneurs: Have Your Say! interneto svetainėje

Regimantas Puida

Komentarai

Kitos naujienos

Ieškai tarptautinių studijų ar savanoriškos veiklos galimybių? Norėtumei dirbti ir atlikti praktiką užsienio įmonėje? O gal domiesi kitomis tarptautinėmis galimybėmis? Tuomet išplėsk akis ir ausis: 2015 m. rugsėjo 21 – spalio 4 d. ateik į „Time to Move“ renginį.

Europos Komisijos atstovybė Lietuvoje kartu su dienraščiu „Verslo žinios“ ir UAB „Baltnetos komunikacijos“ organizuoja stovyklą „Europos verslo reporteris 2015“. Šių metų stovyklos tema „Internetas be sienų – bendroji Europos Sąjungos skaitmeninė rinka“.

Siekdama paskatinti Lietuvos intelektualų, kūrėjų, akademinės bendruomenės atstovų indėlį į tolesnę diskusiją dėl Europos ateities, Europos Komisijos atstovybė, bendradarbiaudama su Lietuvos universitetais, 2014 m. spalio 2, 3 ir 6 d.  organizavo diskusijų-susitikimų ciklą „Pakalbėkime apie Europą ir mus“.

Jaunuoli, nestabdyk!

Užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį !!!